Tilbage | Home | Links | Gæstebog | Port of Call | Næste |
1. marts 1962 | 15. juni 1962 | ||
New York | Singapore | ||
Rederiet A. P. Møller. T
|
|||
Efter strejken. | |||
Jeg var
afmønstret ( fået sækken) fra Jeppesen og skulle op på forbundet i New
York, for at stemple til en ny hyre, jeg havde jo ikke mange penge, så
det skulle gå temmelig stærkt, men for engang skyld var jeg heldig Peter
manglede matroser. En af grundene var p. gr. a. der lige havde været
sømandsstrejke, grunden til strejken kan jeg ikke huske, men jeg kan
huske Johannes fra New York afd. havde lavet
aftale med "longshoremændene" havnearbejderne med blokade, derfor havde
Mærsk hyret en del spanske sø-mænd, jeg kan ikke
huske hvor mange, der var i Peter, men mindst halvdelen af
dæksbesætningen var spansk, det gav naturligvis en del problemer, for
som dansk sømand var vi jo ikke interesserede i at vores arbejdspladser
blev overtaget af fremmedarbejdere, det oplevede vi jo nok af ude på
østen, hvor såvel kinesere som philipinere kom ombord i mærskskibe fra
messemænd til fyrbødere og matroser. |
|||
Skibstekniske Detaljer M/S Peter Mærsk København Kendings O U K M Rederi A. P. Møller Værft: Eriksberg, Gøteborg Byggeår: 11.04.1949 Fremdrift Disel BRT 6566 TDW 9940 Solgt: 14.08.1963 Linea C. Giacomo Costa fu Andrea. Genoa Link til Peter Mærsk |
|||
|
|||
Historisk data
(ifølge "Mærskbådene" af Ole Stig Johannesen)
|
Ole Stig Johannsen
"Mærskbådene."
Rederiets skibe gennem de første50 år.
Udgivet 2006 på: Editions Maritimes
ISBN 87-990744-1-9
Tilbage | Home | Links | Gæstebog | Port of Call | Næste |